poniedziałek, 17 września 2012

pieczone placki ziemniaczane

Wpadłam na ten przepis już ponad rok temu i od razu mi się spodobał, nie jadam potraw smażonych na tłuszczu, dlatego tak ogromnie ucieszył mnie ten przepis, zmieniłam go delikatnie dopasowując do moich kubeczków smakowych :).

składniki:
1kg ziemniaków
1 czerwona cebula
1 jajko
majeranek
sól
pieprz
oliwa do wysmarowania papieru/blachy



Obrane ziemniaki ścieramy na dużych oczkach, koniecznie na dużych, ponieważ nie puszczą wtedy tyle soków i będzie można z nich uformować placki.


 Cebulę można użyć całą lub połówkę, jak kto lubi, ścieramy ją na najmniejszych oczkach.















Wykładamy blachę papierem pieczeniowym, który smarujemy oliwą bądź innym tłuszczem, po to aby nam się nie przyklejały placki.










Ziemniaki mieszamy z cebulą, dodajemy dwie szczypty soli, szczyptę pieprzy i 2 łyżki majeranku, mieszamy delikatnie.
 Wbijamy jedno jajko i mieszamy.
Formułujemy placki, które następnie układamy na przygotowanej blasze, wstawiamy do piekarnika na 25 minut na 200stopni.

Możemy podawać z sosem, lub np. z pomidorem, skrojonym w plasterki, sosy często są kaloryczne, a chodzi nam o dodanie wilgotności i przyjemność z jedzenia ja uwielbiam z pomidorem, na każdego placka kładę plasterek pomidora i tak podaję, ale to już kwestia upodobań :)  Pozdrawiam Wszystkich i życzę smakowitego dnia ! :)














3 komentarze:

  1. raz robiłam pieczone placki, był to czas kiedy panicznie bałam się cukru i oleju i tak go poskąpiłam, że placki mi po prostu nie wyszły... przekonałam się, że do niektórych dań tłuszcz jest mimo wszystko niezbędny

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo, lubimy placki ziemniaczane :) A w tej wersji mozna by jej zjesc bez najmniejszych wyrzutow sumienia i... watroby ;) Jeden mam tylko z nimi problem - to tarcie warzyw zajmuje sporo czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak tarcie bywa męczące ale w takich sytuacjach mój mąż jest bezcenny, zawsze gotów do pomocy :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...