czwartek, 20 czerwca 2013

ciasteczka migdałowe


Bardzo dobry przepis na wyjątkowo kruche ciasteczka migdałowe, oryginalnie jest to przepis na tartaletki, także możecie również ciasto wykorzystać w ten sposób. Mojemu mężowi bardzo przypadły do gustu, mi również. Przepis pochodzi z książki: "Podróże kulinarne. Kuchnia skandynawska".



składniki:
100g masła
170g mąki
70g cukru
1 żółtko (polecam 1 duże bądź 2 małe)
70g mielonych migdałów (lub zblendowanych)
2 krople aromatu migdałowego
szczypta soli

czas przygotowania: 20 minut + 1 godz chłodzenia










Wszystkie składniki zagniatamy na jednolite i sprężyste ciasto. Mi z podanych składników wyszło bardzo kruche ciasto. Formułujemy spłaszczoną kulkę, owijamy ją folią i stawiamy na 1 godzinkę do lodówki.

Po godzince rozwałkowujemy ciasto na ok 0,5cm i wycinamy dowolny kształt. Jak wspomniałam moje ciasto wyszło szalenie kruche, się troszkę przestraszyłam, ale nie poddałam, za pomocą szpachelki układałam ciasteczka na blasze, ponieważ w dłoniach by mi się rozkruszyły i pieczemy 10 minut w 175 stopniach. Wychodzą wspaniałe, po wypieczeniu, nie martwcie się nie rozpadną Wam się w dłoniach, za to rozpuszczą w ustach, są pyszne i bardzo kruche, ale po wypieczeniu już w odpowiedni sposób kruche. My się właśnie nimi zajadamy i polecamy :)







Zachęcamy do przesyłania nam zdjęć Waszych realizacji naszych przepisów na adres: jedzonkoo@gmail.com  Chętnie opublikujemy je pod przepisami na naszym blogu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...