wtorek, 25 marca 2014

pieczone udka z kurczaka z warzywami


Nie wiem jak to się stało, że do tej pory nie zamieściłam tego przepisu na stronie, gdyż gości on na naszym stole bardzo często. Pyszne, mięciutkie i soczyste udka z kurczaka. Oczywiście możecie podawać je z czymkolwiek zechcecie, jednak my uwielbiamy zajadać się do nich naszą ulubioną sałatką z sałaty lodowej, ogórków, pomidorów, kiełków rzodkiewki i tartego sera mozzarellą. To nasz stały dodatek obiadowy. Polecam to danie, ponieważ jest łatwiutkie, szybkie i jednogarnkowe, co jest dużym atutem :).

składniki: dla 2 osób
2 udka z kurczaka
1 czerwona papryka
1 czerwona cebula
2 garście mrożonego groszku z marchewką
sól, pieprz
łyżeczka słodkiej papryki


czas przygotowania: ok. 1 godzina 15 minut







Udka myjemy i oczyszczamy. Wkładamy do naczynia, w którym będziemy je piec i opruszamy szczyptą soli i pieprzu. Posypujemy z obu stron udka łyżeczką słodkiej papryki i wcieramy ją w nie. Cebulę umyłam, obrałam i pokroiłam w kosteczkę. Paprykę umyłam, również obrałam i pokroiłam w paseczki. Posypuje cebulą i papryką udka. Oczywiście na wierzch nakładam groszek z marchewką, świeżo wyjęte z zamrażarki.Na koniec posypuję wierzch malutką szczyptą soli i pieprzu. Całość piekę 1 godzinę w 190 stopniach. Podaję ze świeżą sałatką, możecie podać z czymkolwiek chcecie :). Gotowe, smacznego! :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...