poniedziałek, 5 listopada 2012

ciasto marchewkowe


 Wspaniałe, aromatyczne ciasto marchewkowe, idealne na jesienne wieczory, ja wręcz nie wyobrażam sobie chłodnego jesiennego wieczoru bez szklanki herbaty z cytryną i miodem w towarzystwie kawałka ciasta marchewkowego.

składniki:

2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
4  duże marchewki
1/2 cukru wanilinowego
4 jaja





1/2 łyżeczki soli
1/3 szklanki oliwy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
200g wiórków kokosowych



Zaczynamy od starcia marchewek na dużych oczkach.  Do osobnej miski wsypujemy mąkę z proszkiem, sodą, cukrem wanilinowym, wlewamy olej i jajka i ucieramy na gładką masę. Następnie dodajemy cukier i miksujemy na gładką masę.

Dokładamy marchewkę i wiórki.











Mieszamy wszystko razem za pomocą łyżki. Masa na ciasto będzie wyglądała mniej więcej jak moja, czyli przewaga marchwi nad ciastem. Ja dla intensywności koloru dodałam szczyptę barwnika spożywczego w kolorze pomarańczowym.










Wykładamy na blachę, której boki wysmarowałam tłuszczem a dno wyłożyłam papierem do pieczenia.  Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni i pieczemy przez godzinę.










Mam nadzieję, że Wam będzie smakowała i spędzicie cudowne chwile przy tym jesiennym cieście.







Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...