sobota, 12 stycznia 2013

Szybki krupnik

 Dzisiaj czas na szybki krupnik. Tak moje zupy są raczej szybkie. Przeważnie jak je robię, oznacza to, że przez najbliższe dwa dni mam masę rzeczy na głowie a w końcu potrzebuję zjeść coś pożywnego. Krupnik jest idealny, smaczny, łatwy i zdrowy, no i oczywiście 'obiad' na dwa dni mam z głowy :)

składniki:

4-5 marchwi
1 korzeń pietruszki
1 mały seler
4 ziemniaki
1 paczka kaszy jęczmiennej
szczypta soli, pieprzu
płaska łyżka majeranku



Zaczynamy od włożenia do garnka pokrojonych warzyw i zalania ich wodą. Przykrywamy garnek pokrywką i odstawiamy na gień aż do zagotowania się wody. Dodajemy szczyptę soli, pieprzu i łyżkę majeranku. 

 Do gotującej się zupy wsypujemy jedną paczuszkę kaszy jęczmiennej, oczywiście rozcinamy woreczek i wysypujemy kaszę. Mieszamy wszystko razem i pozostawiamy na ogniu na około 15 minut. Na koniec smakujemy zupę i ewentualnie doprawiamy do smaku solą lub pieprzem, jak ktoś lubi to spokojnie może sypnąć więcej majeranku :)







Mam nadzieję, że ta zupa nieraz uratuje Was w zabiegane dni i będzie Wam smakowała. Smacznego i zdrowego jedzonka życzę :) miłego dnia :)



U mnie w rodzinie krupnik serwuje się z pokrojonym w kosteczkę ogórkiem kiszonym, u mojego męża w domu rodzinnym serwuje się z kiszoną kapustą. Też macie jakiś zwyczaj serwowania krupniku z dodatkami? Jeśli tak to miło nam będzie, jeżeli podzielicie się z nami Waszymi propozycjami :)

zdjęcia czytelników:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...