piątek, 2 sierpnia 2013

letnia sałatka z cukinią i fetą


Uwielbiam lekkie i soczyste letnie sałatki. Moja dzisiejsza propozycja jest bardzo soczysta i ma cudowny delikatny ale wyrazisty smak. Jest to kolejna sałatka, która idealnie sprawdzi się zarówno jako sałatka na kolacje jak i sałatka do grilla. Jak zwykle namawiam do korzystania z warzyw i owoców sezonowych! :)

składniki:
pół główki sałaty
1 cukinia
200g pomidorków koktajlowych
2 ogórki gruntowe
ser feta lub inny słony ser
sól, zioła prowansalskie, pieprz
oliwa z oliwek


czas przygotowania: ok.30min
















Zaczynamy od cukinii. Myjemy ją i ścieramy na tarce na plasterki, to ważne, tylko na plasterki, jak wolicie pokroić ją ręcznie to zróbcie cieniutki plasterki. Te z tarki nie wyjdą równiutkie, ale to nie szkodzi, chodzi o to aby szybko doszły na patelni.

Wrzucamy plasterki cukinii na patelnie, dodajemy szczyptę soli i dużą szczyptę lub dwie mniejsze ziół prowansalskich, dolewamy 2-3 łyżki zimnej wody i dusimy cukinię, mieszając ją aż będzie bardzo miękka, dosłownie plasterki powinny się wyginać. Odstawiamy na bok.

Połowę liści sałaty myjemy i rwiemy do miseczki na małe kawałeczki. Nakładamy na nią uduszoną cukinię. Ogórki myjemy, obieramy i kroimy np. w takie 'pałeczki". Na to pomidorki (ja wolę obrane, najłatwiej zalać je wrzątkiem na dosłownie minutkę, można je nakłuć nożem, to skórka sama zacznie odchodzić, wyjmujemy je z wrzątku i zdejmujemy skórkę).

Niestety w osiedlowym sklepie nie było fety, ale znalazłam równie słony ser. Kroimy najlepiej fetę w kosteczkę i posypujemy na wierzch sałatki. Opruszamy całą sałatkę pieprzem i delikatnie polewamy oliwą z oliwek, mieszamy i podajemy. Jest rewelacyjna, ja ją uwielbiam i serdecznie polecam! :) Smacznego :)





Zachęcamy do przesyłania nam zdjęć Waszych realizacji naszych przepisów, chętnie opublikujemy je pod przepisami na blogu. adres email: jedzonkoo@gmail.com

2 komentarze:

  1. Wygląda pysznie, w tygodniu mam gości, więc wypróbuję ją do grilla, zamiast fety używam ser bałkański(np.z lidla), troszkę mniej słony, na pewno będzie pasował :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie miałam fety i również użyłam sera z lidla ale chyba z jakiejś grackiej serii i wyszło super :) mam nadzieję, że zasmakuje, bo do grilla jest idealna, bardzo lekka i soczysta :) pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...