wtorek, 27 sierpnia 2013

domowy dżem brzoskwiniowy


Uwielbiam robić przetwory, większość z nich jest łatwa, a zapach unoszący się po kuchni przyprawia o dreszczyk...:) W zeszłym tygodniu dostałam od babci siatkę brzoskwiń z jej drzewka, stąd nasz cudowny dżemik. Mi przygotowanie go zajęło pół godziny i nie zaprzeczam, że zawsze mam satysfakcję jak kolejny przygotowany przeze mnie słoik smakołyków ląduje na półce. Ten przepis na dżem idealny jest również dla osób, które stawiają swoje pierwsze kroki z domowymi dżemami, kilka dni temu nauczyłam teściową robić dżem, nigdy nie jest na to za późno, odwagi! :)


składniki:
1,5 kg brzoskwiń
cukier żelujący 3:1 0,5kg



czas przygotowania: ok. 30-40 min









Myjemy, obieramy i kroimy brzoskwinie, oddzielając je od pestek. Kroimy na dowolną wielkość. Przekładamy do garnka. Wstawiamy na średni ogień i za pomocą np. blendera rozdrabniamy na preferowaną przez nas masę, ja np. lubię jednolite dżemy, ale może wolisz jak są w nim kawałki owoców, rozdrobnij tak jak chcesz :)

Co chwilkę mieszamy po to aby nam się brzoskwinie  nie przypaliły od spodu, gotujemy aż na garnku zaobserwujemy, że wyparowało ok 1cm 'soku' z owoców. Do takiego wrzątku wsypujemy cukier żelujący i postępujemy zgodnie ze wskazówkami z opakowania. Tzn. w moim przypadku należało stale mieszać przez 1 minutkę. Nie przejmujcie się jak będziecie czuć, że dżem jest 'płynny', po wystudzeniu w słoiku zgęstnieje!

Tak przygotowany dżem przelewamy do wyparzonych słoików do pełna, przecieramy kant słoika, musi być całkowicie suchy przed zamknięciem! Zakręcamy pokrywkę dokładnie i stawiamy do góry dnem aż do ostygnięcia. Po ostygnięciu sprawdzamy czy pokrywki są "wciśnięte' to oznacza, że dobrze zakręciliśmy słoik. Przechowujemy w chłodnym i zacienionym miejscu, można w lodówce, po otwarciu oczywiście przechowujemy w lodówce. Gotowe, smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...